AYUR-VEDA
DE KRACHT VAN DE NATUUR
Gezondheid en verzorging van het uiterlijk vormen de sleutel tot het leven.
Voor de milieubewuste mens bestaat de mogelijkheid zijn uiterlijk te laten behandelen met uit kruiden vervaardigde producten waarmee mens, dier en natuur gebaat zijn.
Al meer dan een kwart eeuw is de eigentijdse doelbewuste mens bezig om producten te fabriceren uit de voortbrengselen van de natuur. Ook in de Cosmetica branche heeft dit verschijnsel zijn intrede gedaan.
Een pionier op dit gebied is de Indiase Prinses Shahnaz Husain, de eerste Aziatische die in 1979 werd gekozen tot voorzitter van de wereldwijde schoonheidsorganisatie CIDESCO. Zij ontketende 25 jaar geleden een revolutie in de Cosmetica branche met de introductie van kruiden, planten en traditionele therapie uit de AYURVEDA, de 5000 jaar oude Indiase wetenschap van het leven, in tal van lichamelijke schoonheids- en verzorgingsproducten.Shahnaz Herbals Kruidencosmetica-lijn is uniek in de wereld en maakt gebruik van waardevolle kruidenkuren als antwoord op de behoefte van de mens om schoonheid te vergaren en te behouden. Tegenwoordig zijn kruiden niet zomaar een bevlieging, maar een internationale trend. De logische gedachte die in ons opkomt wanneer we spreken over kruiden is natuurlijk India. Toen er nog helemaal geen synthetische producten waren, had India haar kruiden. Het is zelfs zo, dat er voor elk synthetisch product een geschikt alternatief te vinden is in de natuur. De Shahnaz Husain Kruiden-lijn is in het leven geroepen als antwoord op de menselijke behoefte, de aangeboren wens die sluimert in elke vrouw, naar perfectie en behoud daarvan. Shahnaz Husain gelooft zelf, dat de huid en het haar externe indicaties zijn voor de inwendige lichaamsconditie. Er wordt een groot accent gelegd op dieet en de algehele gezondheid. Een klant met problemen ondergaat een serie testen waardoor de basisoorzaak van het probleem kan worden achterhaald. Als de innerlijke lichaamsgezondheid niet optimaal is, zal cosmetica slechts tijdelijk effectief zijn. Met de juiste diagnose van het ware probleem en de behandeling daarvan, zal de uiterlijke verzorging permanent resultaat boeken.Er is wezenlijk verschil tussen extracten die daadwerkelijk worden getrokken uit vruchten en planten en extracten die worden nagemaakt, synthetische extracten dus. Het synthetische extract bezit niet de essentiële natuurlijke geneeskracht. Wanneer cosmetica synthetisch bereide extracten bevat, zal het natuurlijke positieve effect uitblijven. De meeste westerse landen maken in feite synthetisch-natuurlijke cosmetica. In India gebruiken we de extracten van de waardevolle kruiden. Dat is de reden, waardoor de effecten zo opmerkelijk zijn. Het unieke aspect van de Shahnaz Husain Kruiden-lijn is dat het is afgesteld op behoud en zorg. Wat de lijn zo uniek maakt is de uitgebreide toepassing bij diverse problemen zoals kaalheid, haaruitval, roos, acne, pigmentatie, littekens en vlekken en het vertragen van het verouderingsproces. Het meest sensationele product is het “Rosemint Thermoherb” masker die een natuurlijke thermostaat bevat. Ditzelfde kruid werd vroeger gebruikt om de lichaamstemperatuur te reguleren bij koorts.De Shahnaz Husain Kruiden-lijn vormt de grootste keten in haar soort welke gebouwd is op het concept van eeuwenoude kruidentoepassingen. Het wordt voortdurend aangepast aan de laatste ontwikkelingen op het gebied van de huidwetenschap en dit maakt het in het bijzonder acceptabel voor de Westerse Wereld.Shahnaz Herbals beslaat 80% van de totale Indiase markt voor kruidencosmetica en is de toonaangevende exporteur van Ayurvedische schoonheidsproducten vanuit India naar meer dan 50 landen in de wereld waaronder Frankrijk, Zwitserland, Engeland, Amerika, Duitsland en Japan. Deze bijzondere producten worden verkocht in Bloomingdales in New York, Selfridges en Harrods in London, Gallaries Lafayette in Paris en Seibu Chain in Japan.